خسروي :گل استقلال سالم اما اخراج طالبي اشتباه بود
ورزش

 

کارشناس داوري فوتبال گفت: گل استقلال در بازي روز گذشته سالم بود، اما اخراج طالبي تصميم درستي نبود.

علي خسروي با اشاره به صحبت‌هاي عسگري رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال اظهار داشت: من فکر مي‌کنم آقاي عسگري به اداره دپارتمان و زيرمجموعه‌اش بپردازد و براي رسانه‌ها تعيين و تکليف نکند. رسانه‌ها خودشان مديريت جداگانه زير نظر ارشاد دارند و طي يک قوانين خاص کار مي‌کنند و کسي نمي‌تواند به آنها بگويد به چه کسي بها بدهند و به چه کسي ندهند. اگر مدتي بود که به دليل عملکرد ضعيف دپارتمان‌ها صحبتي نمي‌شد، به خاطر مسئوليتي بود که بزرگان بر کشور تعيين و تکليف کرده بودند که کمتر وارد چالش شويد و من به عنوان يک ايراني احساس وظيفه مي‌کردم که مدتي سکوت کنم.

به گزارش فارس ، وي افزود: حالا که در برنامه پربيننده نود، او به خودش اجازه مي‌دهد و از رسانه‌ها مي‌خواهد که بها بدهند به بعضي افراد و به بعضي ندهند و اکثرا هم متوجه شدند که منظور او من بودم، من مي‌خواهم که او به کارهاي روزمره‌اش بپردازد و به چينش داوران و ناظران و اعزام ناظران به مناطق خوش آب‌وهوا رسيدگي کنند و به اعزام ناظران‌شان در ايام عيد به شمال و جنوب که آنها هم ايام عيد را در مناطق شمال و جنوبي باشند و هم هزينه ايام عيدشان را از فدراسيون بگيرند چون اين‌ها هزينه اياب و ذهاب را از فدراسيون مي‌گيرند. آنها با خانواده‌هاي‌شان در اين سفرها حضور داشتند و من تعجب مي‌کنم که حراست و کميته انضباطي فدراسيون فوتبال که به اين مسائل توجه نکرده است.

وي ادامه داد: مورد دوم هم اين است که به نظر من خيلي بايد ممنون سعيد مظفري‌زاده باشند و دپارتمان داوري بايد به او مدال طلا بدهد چون در شش ماه اخير هر چه مسابقه سخت براي تيم‌هاي پرسپوليس، استقلال، تراکتورسازي و سپاهان بوده او سوت زده در حالي که تا سال گذشته حتي يک سوت هم در ورزشگاه آزادي به او داده نمي‌شد. ضمنا به اعتراض آقاي ترکي رسيدگي بکنند،‌ لازم نيست از او دفاع بي‌مورد بکنند. او بسيار سالم است و در 2، سه ماه گذشته چندين بازي ليگ قهرمانان را سوت زده و خيلي هم از تصميمش خوشم آمد که زير حرفش نزد و در بازي‌هاي داخلي سوت نزد.

خسروي خاطرنشان کرد:‌ ترکي ممکن است مچ پايش کمي مشکل داشته باشد اما جزو داوران خوب آسياست و آدم توانمند و سالمي است. لطفا آقاي عسگري در اين مورد به مردم دروغ نگويد.

داور بازنشسته فوتبال ايران با اشاره به ديدار روز گذشته تيم‌هاي استقلال و سپاهان که با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد تصريح کرد: پيش‌بيني مي‌کردم اين اتفاق بيفتد چون بازي بسيار حساس بود و با آن ذهنيتي که سپاهاني در مورد مظفري‌زاده داشتند براي بازي پرسپوليس - سپاهان در سال 87، قضاوت سخت بود و من فکر مي‌کنم سعيد مظفري‌زاده سخت‌ترين بازي عمرش را قضاوت کرد اما خوب قضاوت نکرد. به خاطر اينکه اولا او نبايد اجازه مي‌داد بازيکنان در زمين زياد با او صحبت کنند، به هيچ عنوان نبايد داخل ميدان را کلاس آموزشي مي‌کرد. از همان اول بازي بايد جلوي اعتراض‌هاي کوچک را مي‌گرفت. بارها ديده شد فرهاد مجيدي و خلعتبري با هم صحبت مي‌کنند و بعضا پرخاشگري مي‌کنند. در آن خطايي که منجر شد فرشيد طالبي کارت زرد بگيرد، ابتدا خطاي مجيدي بود جلوي نيمکت استقلال، و هند بعدي هم هم هندي نبود چون طالبي در حال زمين خوردن بود و آن هند اتفاق افتاد. اين اخطار اشتباه بود. در اخطار دوم هم به هيچ عنوان خطايي اتفاق نيفتاد. ايمان موسوي خودش تنش را به فرشيد طالبي زد و به نوعي داور بازي را گول زد. پس هم اخطار اول و هم دوم اشتباه بود.

خسروي تاکيد کرد: همچنين در محوطه جريمه استقلال ايمان موسوي برخوردي با بازيکن داشت و به هيچ عنوان پنالتي اتفاق نيفتاد اما همان‌طور که کارت زرد به فرشيد طالبي اشتباه بود، دادن کارت زرد دوم به ايمان موسوي هم اشتباه بود. در کلاس‌هاي آموزشي، مدرسان توصيه مي‌کنند اين جور صحنه‌ها را داوران دستور به ادامه بازي بدهند.

اين داور ادامه داد: در مورد گلي هم که استقلال در وقت اضافه زد، مهاجم اين تيم دقيقا با مدافع سپاهان در يک خط قرار داشت. به هيچ عنوان در وضعيت آفسايد نبود و گل سالم بود چون گل توسط مدافع سپاهان زده شد. در صورتي گل آفسايد بود که در زمان ضربه، مهاجم استقلال در موقعيت آفسايد قرار مي‌داشت و با پريدن روي حريف دخالت در بازي حريف مي‌کرد. صراحتا اعلام مي‌کنم طبق قانون 11، گل تساوي استقلال سالم بود.

وي تاکيد کرد: در کل ضمن اينکه مجددا تاکيد مي‌کنم عسگري به وظايف قانوني خود در دپارتمان برسد و اجازه دهد کارشناسان داوري در رسانه‌ها ذهن مردم را روشن کنند به فريدون اصفهانيان رئيس خودشان کمک کنند که اساسنامه‌اي توسط کميته داوران تصويب شده را به استان‌ها ابلاغ کنند و الان عملکرد کميته داوران و دپارتمان بدون ارسال و تصويب اين اساسنامه کاملا غيرقانوني است. چيزي که خود اصفهانيان هم در مصاحبه‌هايش به آن اشاره کرده و از کفاشيان هم خواسته است.

خسروي تصريح کرد: من فکر مي‌کنم اين چند هفته‌اي که عسگري ميهمان دپارتمان داوري است، خودش با مصاحبه‌هايش باعث ايجاد جنجال در جامعه داوري نشود والا در دو ماه گذشته کارشناسان داوري و آناني که دلسوز هستند تذکرات بزرگان کشور را گوش کرده و سعي کردند در کارشناسي خود وارد چالش نشوند، به عنوان نمونه بين دو نيمه بازي استقلال و سپاهان بيش از 10 نفر تماس گرفتند و نظر مرا در مورد اخراج فرشيد طالبي پرسيدند اما من احساس مسئوليت کردم به جهت امنيتي که بايد در ورزشگاه مي‌بود اظهار نظر نکردم چون اين‌روزها همه در موبايل‌شان اينترنت دارند و اگر مصاحبه مي‌کردم جنجال مي‌شد و اين جنجال در ورزشگاه پخش مي‌شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 287305
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1